29 januari 2010

Nieuw patroon

Ik had al een patroon liggen van een jasje, en wilde daarvan het korte model gaan maken. Ik heb ook al een mooie stof hiervoor liggen, echter is dit een winterstof en tegen de tijd dat ik het af zal hebben kan ik alwer de zomerjas aan.

Dus kan ik beter een zomerjas gaan maken, op zich vind ik de lange jas van het patroon ook wel leuk. Maar dat is wel een lange jas en minder praktisch voor de zomer. Mijn naailerares kwam met een patroon uit de knipmode van Februari 2010. Een korte trenchcoat!

Vanmiddag ben ik mooie stof wezen kopen, ik wilde een beetje luchtige katoen en een vrolijk printje als voering! Dat is helemaal goed gekomen. Tegen de tijd dat de jas af is zal ik er foto's van maken.

In de stoffenwinkel heb ik ook nog even naar andere patronen gekeken, de oudere tijdschriften waren afgeprijsd, ik heb er 2 gekocht. Ook heb ik een lief patroon voor knuffeltjes meegenomen.

Kan ik die mooi gaan maken als kraamcadeatjes en voor mijn nichtjes. Ben meteen bij thuiskomst al begonnen...

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Tynke,

Ik ben zelf ook net begonnen met naaien. Inmiddels al drie rokken en een truitje gemaakt. Is het wellicht leuk om patronen met elkaar te delen? Als je hier interesse in hebt, kun je me mailen op info@lisha.nl

Groeten,
Lisha